Algemene voorwaarden
Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen pedicurepraktijk Lotus en een cliënt waarop deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Behandelingen
Pedicurepraktijk Lotus zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Pedicurepraktijk Lotus zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is, de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Afspraken en annuleringsvoorwaarden
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur van te voren afzeggen (telefonisch of via WhatsApp).
Indien u korter dan 24 uur van tevoren annuleert, dan wordt 50% van de volledige behandelkosten in rekening gebracht.
Vergeet u de afspraak af te zeggen, dan ben ik genoodzaakt het gehele bedrag van de geplande behandeling in rekening te brengen i.v.m. de gereserveerde tijd.
Pedicurepraktijk Lotus moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Tijdig aanwezig zijn voor de behandeling
De cliënt dient voor de behandeling op afgesproken tijdstip aanwezig te zijn in de praktijk.
Indien de cliënt later dan de afgesproken tijd in de praktijk arriveert, mag pedicurepraktijk Lotus de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Indien cliënt meer dan dertig minuten later dan de afgesproken tijd arriveert in de praktijk kan pedicurepraktijk Lotus de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Betaling
Pedicurepraktijk Lotus vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk en op deze website De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per betaalverzoek te voldoen.
Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet pedicurepraktijk Lotus vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan pedicurepraktijk Lotus aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
Pedicurepraktijk Lotus neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op een klantenkaart over. Pedicurepraktijk Lotus behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen van de AVG wet. Pedicurepraktijk Lotus zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verstrekken aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
Geheimhouding
Pedicurepraktijk Lotus is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, pedicurepraktijk Lotus verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Aansprakelijkheid
Pedicurepraktijk Lotus is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, en/of ontstaan doordat pedicurepraktijk Lotus is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Pedicurepraktijk Lotus is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Beschadiging & diefstal
Pedicurepraktijk Lotus heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicurepraktijk Lotus meldt diefstal altijd bij de politie.
Behoorlijk gedrag
De cliënt dient zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft pedicurepraktijk Lotus het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.
Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen vijf werkdagen na ontdekking telefonisch gemeld worden aan pedicurepraktijk Lotus.
Indien een klacht gegrond is, zal pedicurepraktijk Lotus samen met de cliënt een oplossing bespreken. Indien pedicurepraktijk Lotus en de cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de cliënt het geschil voorleggen aan de wetgever of ProVoet.
Overige eventuele voorwaarden zijn terug te vinden op de website van Brancheorganisatie ProVoet. Omdat ik hierbij ben aangesloten, loopt ook mijn verzekering via ProVoet.